شرایط گارانتی تلفن همراه
- مبنای شروع گارانتی برای تلفن همراه و تبلت، از تاریخ فعالسازی آنها در شبکه همتا و حداکثر 6 ماه پس از زمان اظهار واردات در سامانه جامع تجارت خواهد بود. شایان ذکر است مدت گارانتی 18 ماه است.
- ارائه جعبه (پک) دستگاه برای مطابقت اطلاعات آن با کارت گارانتی و حصول اطمینان از صحت آن در زمان مراجعه به مرکز خدمات ضروری است.
- حفظ اطلاعات موجود روی حافظه دستگاه بر عهده مشتریان بوده و لازم است تا پیش از مراجعه به مرکز خدمات از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنند. بدیهی است که در غیر اینصورت، شرکت مسئولیتی در قبال حفظ و نگهداری اطلاعات مشتریان در فرایند تعمیر نخواهد داشت.
- لوازم جانبی از قبیل شارژر، کابل شارژ، هندزفری و … جزو گارانتی نمیباشند.
- مدت زمان پشتیبانی و تامین قطعات (دوره تعهد)، 5 سال از تاریخ شروع گارانتی است.
- زمان تعیین تکلیف و پاسخ دهی اولیه به مشتری حداکثر ۳ روز کاری میباشد.
- دستگاه تنها درصورتیکه در یک هفته اول پس از زمان خرید، دچار اشکال سختافزاری شود، تعویض خواهد شد. (معیار شروع گارانتی، زمان ثبت شده در همتا میباشد)
- صدور رسید پذیرش دستگاه به مشتری برای هرگونه ارائه خدمت (دستگاه گارانتی باشد یا نباشد) الزامی است.
- در صورتی که در حین تعمیرات به دستگاه خسارتی وارد شود، جبران خسارت وارده تا حصول رضایت مشتری به عهده شرکت است.
- چنانچه دستگاه نوی مشابه برای تعویض موجود نباشد، با رضایت مشتری با مدل بالاتر و دریافت مابه التفاوت وجه، تعویض انجام شود.
موارد ابطال گارانتی تلفن همراه
- شکستگی، اثرات ضربه و یا هرگونه تماس با مایعات و رطوبت خوردگی (حتی در گوشیهای ضد آب).
- تغییر یا دستکاری در شماره سریال (IMEI) در دستگاه و مخدوش شدن این شماره در کارت گارانتی و یا جعبه آن
- ایجاد تغییرات در سیستم عامل دستگاه (روت کردن)
- مشکلاتی که در اثر استفاده از خدمات شرکتهای متفرقه پیش میآید و یا مشکلاتی که از دانلود نرمافزارها و نصب آنها در دستگاه ایجاد میشود.
- اقدام به سرویس، تعمیر و یا هرگونه تغییر در محصول توسط افراد غیر مجاز در خارج از مرکز خدمات
- به روز رسانی یا فلش کردن دستگاه در خارج از مرکز خدمات
- نگهداری و استفاده ناصحیح و هرگونه آسیبی که موجب تغییر و خارج ساختن محصول از شکل عادی شود. شامل موارد زیر: جا زدن اشتباه سیمکارت یا مموریکارت – شکستگی سوکت شارژ براثر استفاده ناصحیح – آسیب دیدگی ناشی از نوسان برق یا استفاده از لوازم جانبی غیر استاندارد از قبیل شارژر، هندزفری، کابل شارژ و… – حرارت، ضربه یا فشاری که موجب ترک، شکستگی، تغییر شکل دستگاه شود و یا آثار ظاهری آن وجود داشته باشد. – بازشدن پیچها، دستکاری سختافزاری یا نرمافزاری
- لکههای سفید یا سیاه روی صفحه نمایش که در اثر ضربه پدید میآیند.